Od piątku 15. września na antenach TVP będzie można zobaczyć 3 spoty, które promują kampanię Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowego Instytutu Dziedzictwa „Krajobraz mojego miasta”. Spoty przenoszą widza w świat popularnego i lubianego serialu „Ranczo”, by pokazać, jak można sobie radzić z konkretnymi problemami w przestrzeni miast i wsi.
Aktualnie kampanię promują także 3 spoty wyprodukowane przez NID we współpracy z TVP. Spoty zrealizowane zostały w scenerii znanej z serialu „Ranczo”. Mieszkańcy Wilkowyj w rozmowach z panią wójt przedstawiają problemy związane z estetyką przestrzeni wsi. Pierwszy spot dotyczy natłoku reklam – problemu, który dotyka bardzo wiele polskich miast i wsi. Tematem drugiego spotu jest polska zieleń w miastach i wsiach. W trzecim spocie bohaterowie poruszają temat nieestetycznych płotów i ogrodzeń, a także dachów, wysokości i innych elementów budownictwa mieszkalnego.